Praktische informatie


Cursus: Online training: Overtuig elk publiek
Datum: Beschikbaar maart
Prijs:
Tijd: Online
Locatie: nvt
Deelnemers: max. deelnemers

Direct inschrijven

Online training: Overtuig elk publiek


“Het lukt me goed om mensen erbij te houden en mijn doelen te bereiken.”
“Het is nog leuk om te doen ook!”

Een goed verhaal hebben is cruciaal voor het hebben van succes. Als ondernemer, professional of leider weet jij dat ook. Maar mensen worden voortdurend afgeleid en zijn niet rationeel ingesteld. Ze laten zich (onbewust) leiden door allerlei emoties. En waarom lopen we achter de ene (populistische) spreker aan, terwijl het een andere (inhoudelijke) spreker amper lukt om te inspireren?

“Mensen betalen meer om vermaakt te worden, dan om iets te leren”. Johnny Carson.

Hoe houd ik de aandacht van mijn publiek lang genoeg vast?
Hoe zorg ik dat ik die opdrachtgever overtuig van mijn idee of product?
Hoe zorg ik voor interactie tijdens een medewerkersbijeenkomst?
Hoe blijf ik inhoudelijk, zonder saai over te komen?

Misschien herken je een of meerdere van deze vragen. Er zijn zoveel onzekerheden waar we voor of tijdens een presentatie tegenaan lopen. En allemaal willen we weten hoe we ons publiek kunnen overtuigen, beïnvloeden of veranderen van gedrag. Zonder zelf saai, te inhoudelijk of langdradig over te komen.

Maak je punt, terwijl je publiek maximaal geïnteresseerd is!
Dat ontdek je in deze training.

In deze training neem ik je mee in de geheimen die een belangrijke rol spelen bij het overtuigen van je publiek. Een aantal van die factoren gebeuren bewust. Je publiek is zich bewust van die beïnvloeding en heeft daar ook geen problemen mee. Denk aan kortingen die je aanbiedt, of aan de oproep dat ‘het de laatste kans is om van deze actie gebruik te maken’.

Waar je publiek zich minder van bewust is, en wat vaak veel sterkere overtuigingsmiddelen zijn, is de onbewuste beïnvloeding. Juist omdat we het niet door hebben, laten we ons er sneller door beïnvloeden. Daardoor zijn dit krachtige manieren. Denk aan allerlei verschillende factoren, zoals woorden, zinsopbouw, maar ook stemgeluid, intonatie, muziek. En nog veel meer.

Deze onbewuste manier van beïnvloeden gebeurt voortdurend. Door politici, door familie en vrienden of tijdens je werk. Bijvoorbeeld als een collega of kennis positieve woorden gebruikt als er gesproken wordt over een bepaald project, dienst, bedrijf of persoon. Onbewust laten we ons beïnvloeden door die positieve woorden. Ons gevoel is positiever.

In de training ontdek je hoe je zelf gebruik kunt maken van de belangrijkste overtuigingsmiddelen.
In vijf dagen neem ik je mee in een aantal stappen om je publiek maximaal te boeien, binden, inspireren en overtuigen.
Je leert de overtuigingstechnieken herkennen, hoe je ze zelf kunt toepassen en hoe je zo elk publiek inspireert en overtuigt!

De training is momenteel under construction.
Maar in hoofdlijnen komen de volgende punten aan orde.

Dag 1. Beïnvloeden met emoties. Hoe maak je verbinding met je publiek. En hoe zorg je voor de juiste sfeer en stemming.
Op welke manier spelen emoties een rol bij onze beslissingen en de manier waarop we denken. En hoe belangrijk zijn emoties als je iemand wilt overtuigen.
Vermijd ‘the idiot compassion’.

Dag2. De kracht van metaforen. Hoe houd je de aandacht maximaal vast door het gebruik van metaforen.
We gebruiken de hele dag door metaforen om uit te drukken hoe we ons voelen of hoe het met ons gaat. Metaforen repen vaak een sterk gevoel van herkenning en gevoel op. En juist omdat we ze niet opmerken, zijn ze enorm krachtig. Het wordt vaak gezien als een van de krachtigste wapens voor overtuigen.
Hoe gebruik je ze in je voordeel.

Dag 3. Het Hollywood effect. Hoe zorg je dat je publiek een uur lang aan je lippen hangt.
De kracht van entertainment. Hoe belangrijk is entertainment in je presentatie? En hoe pak je dat aan?

Dag 4 storytelling. Hoe zorg je voor verbinding en interactie.
Mensen kunnen je niet vertrouwen als ze niet weten wie je bent. De kracht van verhalen is eeuwenlang een belangrijk middel geweest voor de mensen om te overleven en zich te verbinden. Nog steeds is het vertellen van verhalen een van de belangrijkste middelen om andere mensen aan ons te binden en om de connectie tussen mensen te verstevigen.
Hoe gebruik je verhalen in je presentatie. Hoe vind je de juiste verhalen. Hoe pas je ze toe? En de 5 belangrijkste stappen voor een succesvol verhaal. De methode die ook gebruikt wordt in elke Hollywoodfilm.

Les 5 Het gebruik van hulpmiddelen.
Welke hulpmiddelen zet je in om de aandacht vast te houden, de sfeer op te bouwen en om mensen te overtuigen.

In deze training laat ik jouw zien hoe je in vijf simpele stappen een overtuigende en inspirerende spreker wordt. Je ontdekt hoe je de de aandacht van je publiek vasthoudt, inspireert en overtuigt.
Je ontvangt vijf stappen die je gegarandeerd toe kunt passen in elke situatie:

*Je ontdekt hoe je beter aansluit bij je publiek
* Hoe je anderen overtuigt en inspireert en zo je doel bereikt
* Hoe je zo bouwt aan je eigen merk, geloofwaardigheid en passie

Inzicht in het gedrag en de emoties van je publiek is niet alleen cruciaal om je publiek te overtuigen. Het is ook de basis voor jou om zelfverzekerd, ontspannen en inspirerend te kunnen presenteren.

Voorkom onnodige missers

De afgelopen tien jaar heb ik de succesfactoren ontdekt om elk publiek te inspireren. Ik heb ontdekt en ervaren dat iedereen kan presenteren en anderen kan overtuigen, als je maar weet wat je aan het doen bent. En het belangrijkste, dat je resultaat kunt bereiken.

Helaas zie ik veel ondernemers en professionals nog steeds kansen mislopen door onwetendheid, zoals ik het maar noem. Ze maken geen fouten, maar laten grote kansen en mogelijkheden liggen.

Ze steken veel tijd, liefde en passie in hun bedrijf, maar slagen er onvoldoende in om resultaat te bereiken met hun verhaal. Het lukt ze wel om hun verhaal te vertellen, maar het resultaat dat ze er mee bereiken is vaak minimaal. Daardoor lopen ze mogelijkheden mis om anderen te overtuigen of te enthousiasmeren. In het ergste geval lopen ze zelfs opdrachtgevers mis.

Misschien herken je het gevoel dat je soms na een presentatie kunt hebben, dat je er meer uit had kunnen halen. Dat je op enthousiastere reacties had gehoopt.

Je kunt veel meer resultaat bereiken

In deze training laat ik je in vijf eenvoudige stappen zien dat je veel meer resultaat kunt bereiken als je weet wat je aan het doen bent. Daar help ik je graag bij. (*Snel meer lezen over de inhoud van de training doe je onderaan deze pagina).

Je krijgt:
* Kennis over belangrijke basisprincipes voor overtuigen;
* Inzichten in de succesfactoren voor inspireren en overtuigen
* Plus een heleboel vaardigheden
* Waardevolle inzichten om zowel zakelijk als privé te groeien.

Nooit meer worstelen!

Jouw tijd is waardevol. Waarom zou je nog langer elke keer onnodig veel tijd kwijt zijn met het maken van je presentatie? Met deze eenvoudige en leuke training ontdek je in een week op een gemakkelijke en leuke manier hoe je voortaan elk publiek kunt boeien met een onweerstaanbare en overtuigende presentatie. Zodat jouw publiek de stap zet die jij wilt dat ze doen.

Wanneer is deze online training een goede investering voor jezelf? Wil jij ook:
* Een dolenthousiast publiek
* Waardering
* Je publiek inspireren en overtuigen van jouw unieke ideeën
* Een autoriteit worden
* Precies weten waar je mee bezig bent

Gun jezelf dan een eenmalige investering in jezelf. Een investering in je tijd, in je succes en in je persoonlijke groei. Met deze online training leg je op een eenvoudige manier de basis voor jezelf als inspirerende en overtuigende spreker. Natuurlijk krijg je meer. Want tegelijk bouw je je eigen unieke en overtuigende verhaal voor een onweerstaanbare presentatie. Niet eenmalig; je krijgt een succesvolle methode die je keer op keer kunt gebruiken. Tijdens de training krijg je, naast diverse videolessen en talloze leuke en inspirerende presentaties, waardevolle inzichten, oefeningen en checklists die je direct kunt toepassen.

Anderen over de training:
Monique Pijnappel Wiederhold: “Ik heb veel aan de training gehad en heb het idee dat het presenteren me al een stuk gemakkelijker af gaat. Al helemaal in de huidige tijd van contact houden – en ook presenteren – maakt deze manier van presenteren alles een stuk gemakkelijker en effectiever. Het lukt me goed om mensen erbij te houden en mijn doelen te bereiken. En het is nog leuk om te doen ook!”

In 5 simpele stappen naar een onweerstaanbare en overtuigende presentatie
Dé stap voor stap gids voor inspirerende sprekers en leiders

OVER Rixt

Inmiddels deel ik de succesfactoren voor een succesvolle presentatie graag met jou. Omdat ik er van overtuigd ben dat iedereen (ja echt, iedereen) elk publiek kan overtuigen als ze weten wat ze aan het doen zijn. Of het nou gaat om een presentatie voor:
1 persoon in een kantoor
5 personen in Teams
50 in een directiekamer (ooit weer hopelijk) of
500 in een kwartaalbijeenkomst (ooit weer hopelijk)
de eenvoudige stappen in deze training maken je direct een succesvollere spreker.

Deze online training is een bundeling van al mijn kennis, ervaringen, flops, inzichten en ontdekkingen op het gebied van presenteren. Als ik zelf wel even vastloop, kijk ik ook weer even in de training en dan weet ik het weer.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en wens je een heleboel plezier en succes met de training, en met presenteren!

Nu inschrijven

Contactgegevens

 Speaking Matters
     Rixt Albertsma

 info@speakingmatters.nl

Inschijfformulier Online training: Overtuig elk publiek








    Velden met een * zijn verplicht