Beeld

Als spreker heb je maar één missie


21 mei 2017

Hoe maak je nou een verhaal als je jezelf moet presenteren? Wat is je missie? Daar heb ik zo vaak mee geworsteld. Tot ik me ging specialiseren in storytelling, speechschrijven, copywriting en merkte dat alles terugkomt op dezelfde essentie. De enige missie die je hebt als spreker is om datgene wat jou het diepste raakt en wat voor jou heel belangrijk is, om dat in de hoofden van je publiek te krijgen.

Jij hebt een geweldig idee dat je graag aan andere wilt geven. Jij hebt iets te geven! En daar begint het mee. Met een idee.  Hoe je het vervolgens aanpakt en daar een mooi verhaal waar je indruk mee maakt, laat ik dinsdag zien in de workshop tijdens het Startersevenement van de Rabobank Eemland. Wil je als startende ondernemer succesvol starten, dan zien we je graag.

Naast je idee en je missie is het natuurlijk ook van belang dat je in jezelf gelooft. Als jij er niet gelooft, wie gaat er dan wel in geloven. Als je ondernemer bent en je moet je plan of je bedrijf presenteren, dan is het heel belangrijk om op zoek te gaan naar je drijfveer en je passie. Waarom wil je doen wat je gaat doen? Wat is je werkelijke motivatie? Wat maakt je trots.

Dat zijn allemaal elementen die jouw verhaal de kracht geven die nodig is om jezelf succesvol te presenteren. Natuurlijk gaat het ook om je plannen, hoe je daar gaat komen en wat je nodig hebt om daar te komen. Maar om mensen te raken, enthousiast te maken voor je plannen of te inspireren, moet je verbinding maken. En daarvoor zul je iets van jezelf moeten laten zien.
Waarom doe je wat je doet? Als je dat durft te laten zien, zul je merken dat je veel makkelijker contact maakt en mensen enthousiast worden van jouw ideeën.

Terug naar het overzicht

Contact opnemen

Contactgegevens

 Speaking Matters
     Rixt Albertsma

 info@speakingmatters.nl

Contactformulier




    Velden met een * zijn verplicht